30 idėjų | Ką verta nuveikti nėštumo metu?

Kuo save palepinti šiuo periodu? Atrodo negalima ir to, ir ano, o išties galima daug, tik kitaip:) Žinoma, į visas ‘galimybes’ sueina įv. veiksniai, tokie kaip fizinė sveikata, savijauta, galimybės ‘pabėgti’ iš namų jei nereikia prižiūrėti kitų vaikų ar dirbti ir kt. Pati tikrai norėjau gerokai daugiau nuveikti kiekvieno nėštumo metu, bet.. aplinkybės, galimybės, daktarų sprendimai, savijauta viską sudėlioja savaip. Žinau tik tiek, kad nėštumas nėra ‘savęs izoliavimo nuo pasaulio’ etapas, anaiptol, tai be galo žavus, išskirtinis, ypatingas ir gan trumpalaikis etapas, tad DARYKIME daug, kad tikrai turėtume ką prisiminti.

Pasidalinsiu idėjomis, ką vis dėlto galima nuveikti nėštumo metu nekasdienio, po darbo, ar jau esant dekretinėse atostogose, ar kai tik laidžia galimybės. Vietoj „visi viską gali, o aš nieko negaliu“, verčiau imti ir PADARYTI! Tai ne tik padeda jaustis geriau, tai suteikia jėgų, tai nukreipia mintis, tai padeda nepamesti savęs 🙂

30 idėjų ką verta nuveikti nėštumo metu

MANKŠTA | Sporto salėje, pilates, joga ir kitos tinkančios jums sporto kryptys su specialistų priežiūra, individualios ar grupinės treniruotės. Tik suveskite į paiešką ir tikrai rasite daugybę vietų, kur būsite laukiama ir jausitės jaukiai, galbūt atrasite naujų pažinčių ir garantuoju savijauta bus dar geresnė:) Tik atminkit, neprivalote atlikti visko 100% jauskite savo kūną ir darykite taip, kad jaustumėtės gerai, nepersistenkite. Būtinai turite pasiteirauti nėštumą prižiūrinčios daktarės, ar nėra jokių rizikos veiksnių tai daryti. Rekomenduojama nuo ~15-16 sav. Aš asmeniškai lankausi Forum Palace sporto klube ir labai rekomenduoju trenerę bei kineziterapeutę Ramunę Komžienę. Ji taip pat dirba su moterimis po nėštumo. Sportinė apranga – tikrai nebūtina pirkti kažko naujo, gal tiks tai ką turite, svarbu, kad nespaustų ir jaustumėtės patogiai.. 🙂

BASEINAS | Yra vietos, kuriose vedamos specialios treniruotės nėščiosioms baseine. Labai rekomenduoju! Jei galvojate, kad sporto salėje jausitės nelabai gerai, tai baseine tikrai jausitės PUIKIAI 🙂 Garantuoju. Galite net ir be treniruočių nueiti paplaukioti, tikrai labai atpalaiduoja. Būtinai turite pasiteirauti nėštumą prižiūrinčios daktarės, ar nėra jokių rizikos veiksnių tai daryti. Rekomenduojama nuo ~15-16 sav. Bent 1-2 val. iki baseino daug nevalgyti ir negerti, kad skrandis būtų neapkrautas, nes įlipus į baseiną gali pakilti ir rūgštis jei turite su tuo problemų ir šiaip, skrandis reaguoja, tai geriau būti ‘tuščiai’. Beje šios treniruotės tikrai nenuvargins, o ir atminkite, jog visada visus pratimus galite daryti tiek, kiek jums leidžia kūnas, bet kokiu atveju jos labai naudingos, po vandeniu tikrai jaučiasi ir darosi viskas lengviau. Aš net su savo kirkšnies išvarža šiose treniruotėse visiškai nejaučiu skausmo. Lankausi Forum Palace sporto klube. Ir tikrai nebūtina išlaidauti perkant specialius maudymosi kostiumėlius, kurių prireiks tiek trumpai, jei tik telpate į kokį savo turimą ir gerai, aš visad einu su atskiru senu maudymuku:)

MASAŽAI | Rekomenduojami nuo maždaug 14 sav. Būtinai eikite ten, kur paslaugą atlieka tikri specialistai. Masažuotojui papasakokite kokios sritys jus vargina, o gal norite tiesiog lengvo atsipalaidavimo ir būtinai visada pasakykite kaip jaučiatės. Labai rekomenduoju East Island, SPA Vilnius masažus nėščiosioms.

MOKYMAI | Labai rekomenduoju, nesvarbu ar tai pirmas ar antras/trečias nėštumai, bet yra įvairiausių mokymų susijusių su nėštumu, gimdymu, vaikelio priežiūra, žindymu, kurie tikrai bus naudingi. Yra tikrai puikių mokymų ir teorinių, ir praktinių. Pasidomėkite, kada vyksta mokymai ligoninėje, kurioje ruošiatės gimdyti, tuo pačiu galėsite apžiūrėti patalpas ir žinosite visą tvarką bei aplinką. Taip pat yra įvairios pamokos vykdomos edukologų, kitų sričių specialistų, dulų, psichologų ir pan. Laukdamasi dvynių lankiau paskaitų ciklą Santaros klinikose bei Mano šeimos akademijoje vieną praktinį užsiėmimą, kuris beje buvo pats naudingiausias, nes apėmė, ne tik kūdikio priežiūros klausimus, bet ir gimdymo, žindymo klausimus bei pati edukologė išsamiai atsakė į visus iškilusius klausimus. Tai buvo vertingiausia pamoka, kurioje buvau. Kadangi buvo skiriamas individualus dėmesys mano atvejui (dažniausiai bendruose užsiėmimuose kalbama apie vienvaisį nėštumą), galėjau daug sužinoti ir gauti patarimai man labai pravertė. Norėjosi daugiau mokymų, bet tiek tespėjau:) Šio nėštumo metu būtinai eisiu į užsiėmimus skirtus pasiruošimui gimdyti. Nors jau ir esu gimdžiusi, tačiau žinios, kurios tikiu padėtų dar geriau priimti gimdymo iššūkius yra be galo naudingos. Galima susitikti su dulomis individualiems mokymams ir rasti, kas jums tinka, patinka bei palengvintų nerimą, prieš svarbų etapą jūsų gyvenime. Mačiau jog įdomūs užsiėmimai vyksta Vilkės namuose, ten ir bandysiu nueiti pati:)

KŪDIKIO KRAITELIS | Tikrai vienas maloniausių dalykų, sudarinėti sąrašėlius ko reiks vaikučiui ir jums abiems 😉 Tai galite daryti ne itin skubėdamos, o susirasdamos kas jums tikrai bus naudinga, gražu, patogu. Pasižvalgykite užsienio puslapiuose, padėvėtų daiktelių pardavimo puslapiuose, nebūtinai viskas turi būti nauja ir ‘prabangu’. Jei turėjote vaikų anksčiau, peržiūrėkite, galbūt likę daikteliai dar puikiai tarnaus. Kaip žinia pirmiems kartams visko reikia daugiausiai, o norisi visko geriausio ir gražiausio, tačiau reiktų gerai pasverti, ko išties reikės. Tam tikrai padės draugės ar šiaip galinčios patarti iš savo patirties mamos, svarbu sugebėti atsirinkti 🙂

APSIPIRKIMAS | Neužmirškite ir savęs palepinti kokiu nauju patogiu rūbeliu nėštumo metu, arba pasiruoškite pogimdiniam etapui, kuomet reikės patogaus apatinio trikotažo, žindymui tinkančių rūbelių ar spec. kosmetikos jūsų kūnui. Pagalvokite apie tokius dalykus, kaip elastinis diržas po gimdymo ar patogi kuprinė visiems daikteliams susidėti išeinant su vaiku. O gal tiesiog trumpam pamirškite šį etapą ir pasidovanokite sau kokią dovanėlę: gėlių, aksesuarų, gerą knygą, supamą krėslą, batus ar pan:) Tai geriausia daryti, kol dar nevargina vaikščiojimas po parduotuves, o jei jau ta stadija, kai nebenorite to šurmulio ir vaikščiojimo, tai pasidovanokite sau ką nors apsipirkdamos e-shop’e, juk taip patogu, o malonumas ne mažesnis:)

BABY SHOWER| O kodėl gi ne?:) Pasikviesti draugus ir smagiai praleisti laiką:) Nereikia pompastikos, ji tikrai nebūtina jei nesinori, tai gali būti tiesiog pasisėdėjimas su draugais, su smagiais žaidimais ar veiklomis, kurios būtų susijusios su mažyliu:)

SPA IŠVYKA | Jei yra galimybė, būtų super šaunu išvykti bent porai dienų, praleisti kartu su vyru ar visai šeimai ir pasilepinti SPA procedūromis, pakeisti aplinką, pasimėgauti viešbučiu bei aptarnavimu 😉

ŠOKIAI | Pasidomėkite, jei jums patinka ši idėja, būna specialios šokių pamokos nėščiosioms.

PASIVAIKŠČIOJIMAS | Jei nėra galimybės kitaip mankštintis, o judėjimo ne per daugiausiai, labai patariu pirmoje dienos pusėje (nes tada dar jaučiamės energingiausiai) pasivaikščioti. Jei metų laikas ne pavojingas jums, būtinai judėkite gryname ore. Nėštumas ir taip šiek tiek sumažina mūsų galimybes aktyviai leisti laiką, o raumenys mūsų greit supranta, jog gali tinginiauti:) Judėti būtina, todėl labai rekomenduoju bent kažkiek laiko skirti tiesiog pasivaikščiojimams.

ROMANTIKA | Nepamirškite santykių su vyru, artumo, intymumo, vienas kito džiuginimo bei dėmesio. Pasidarykite romantišką vakarienę namuose, arba išeikite į restoraną, kuriame niekad nesilankėte, Pažiūrėkite filmą su spragėsiais, pasivaikščiokite, pasimėgaukite dušu dviese, mylėkitės, padarykite viens kitam masažus arba jaukiai užsikūrę židinį drauge skaitykite knygas.. Nėštumas yra be galo gražus laikotarpis ir tai neturėtų atimti iš dviejų įsimylėjusių žmonių romantikos kasdienybėje ar spontaniškumo bei intymumo.

KINAS | Jei tik galite išsėdėti kine, pirmyn! Vėliau tikrai bus mažiau progų:)

FOTOSESIJA | Tai išskirtinis etapas jūsų gyvenime, todėl smagu jį įamžinti ir tam nebūtinos profesionalios fotosesijos jei tam nenorite leisti pinigėlių, nors tai tikrai yra gražu. Galite pasidaryti ir homemade fotosesiją telefonu. O jei vis dėlto galite sau tai leisti, pasirankiokite idėjų kokiam Pinterest su nėštumo fotosesijomis ir kartu su fotografu sukurkite savo gražius prisiminimus.

RANKDARBIAI | Labai gera meditacija ir savęs realizacija kitur. Nėrimas, mezgimas, dekupažas, muilo gamyba, siuvimas, piešimas ir kas tik suteiktų jums gerą nuotaiką, o gal kartu ir būtų naudinga. Tarkim galima nusinerti iš virvių krepšelius kūdikio daikteliams, galima nusimegzti pleduką mažyliui, pasiūti žaisliukų ar vystyklų, o gal dekoruoti komodą ar perdažyti seną lovytę kita spalva.

MAISTO GAMYBA | Kai jau maistas nesukelia blogų pojūčių, labai gera veikla pasiimti receptų knygą ir ne tik palepinti save skaniu maistu, bet ir išmokti kažko naujo. O gal net nueiti į kulinarijos kursus?

KNYGOS | Skaitykite! Galite susirasti naudingos literatūros apie nėštumą, apie kūdikį ir jo priežiūrą, apie kūdikio emocijų, reakcijų ir kitų reikšmingų etapų supratimą, raidą, apie žindymą ar šiaip knygą savo malonumui ir meditacijai.

GROŽIO SALONAI | Nueikite į kirpyklą ar manikiūro saloną, tai tikrai suteikia gerų emocijų. Labai rekomenduoju pasidaryti visą procedūrų kompleksą: manikiūras, pedikiūras, antakių korekcija vienu metu:) visiškas SPA ir sugaišite minimaliai laiko:) Beje, nėščiosioms tinka ne tik spec. nėščiųjų masažai, bet ir kitos SPA procedūros: veido, rankų, galvos masažai ar natūralios kosmetikos procedūros veidui, plaukams ir pan. žinoma būtinai prieš tai pasitarkite su specialistais, tarkim eidama į veido masažą, visada pasakau, jog ilgai neišgulėsiu, todėl man padaro pusiau sėdimą padėtį. Na, svarbu kalbėtis ir jaustis gerai. Pasilepinkite!

GROŽIO RITUALAI NAMUOSE | Nepamirškite ‘homemade’ SPA – palepinti savo kūno odos aliejais ar specialiais losjonais, kad oda būtų drėkinama ir maitinama, nes šiuo metu jai tenka didelis krūvis, ypatingai pilvuko srityje, o taip pat ir krūtinės bei kitose vietose, kuriose pilnėjame:) Užsidėkite veido kaukę, palepinkite pėdas gaivinančiais kremais, neužmirškite plaukų ir pan. Šiuo metu mūsų organizmas savo resursus išnaudoja vaikučio augimui, tai padėkime jam kitais būdais, tikrai nereiktų užmiršti savęs:)

NĖŠTUMO ŽURNALAS| Nusipirkite arba susikurkite savo nėštumo žurnalą, kuriame pildytumėte nėštumo metu svarbiausius įvykius, pojūčius, jausmus ir pan. Kada ir kaip sužinojote apie nėštumą, pirmas apsilankymas pas daktarą, pirmoji echoskopo nuotrauka, pirmi judesiai ir spyriai. Pasirodo tokie dalykai tikrai labai greit pasimiršta.. 🙂

POKYČIŲ FIKSAVIMAS | Tai tikrai labai žavus momentas, kai po visko, galėsite pažiūrėti kaip augo jūsų pilvukas ir ką tuo metu jautėte. Pagalvokite idėjų ar jų pasirankiokite internete ir fotografuokite kassavaitinį pilvuko augimą, žymėkitės pojūčius ir pan.

SAVĘS TOBULINIMAS | Galima nueiti į įvairius mokymus ar užsiėmimus, kurie suteiktų ne tik malonumą ar praktinę naudą susijusią su vaikelio atsiradimu, bet suteiktų ir naujų žinių bei įgūdžių ten, kur tik pasvajodavote, bet atidėdavote ateičiai: fotografavimo kursai, keramikos užsiėmimai, galbūt kažkokie mokymai susiję su jūsų veikla, specialybe ar naujais ateities tikslais, ko dar net nesate bandę. Pasižvalgykite HumansApp platformoje, galbūt surasite žmogų, su kuriuo susitikimas jums bus labai naudingas ir vertingas. Kada, jei ne dabar! Jei tik turite tam laiko tai pirmyn!

IŠVYKOS | Turite laiko, jėgų? Suorganizuokite išvyką šeimai, o gal tiesiog tai padarykite viena. Aplankykite Lietuvos nelankytus kampelius, muziejus, dvarus, parodas. Nueikite į ekskursiją, pasisamdykite gidą, aplankykite galerijas ir pan. O gal tiesiog piknikas parke? 🙂

SERIJALAI | Turint mažai galimybių ‘pabėgti’ iš namų, tai vienas geriausių ‘atsiplėšimų nuo realybės’:) Esu pasidalinusi tikrai gerų serialų sąrašu, kuriuos rekomenduoju pažiūrėti.

MAŽYLIO KAMBARYS | Įrenginėkite mažylio kambarį. Tai itin maloni veikla. Galite pasisemti idėjų Pinterest’e ar instagram’e, dekoruoti, perstatyti, po truputį jaukinti kambarį, pačiai pasigaminti kokias nors mielas kambario dekoracijas ir pan.

POILSIS | Mhm.. žinau.. Tai buvo juokingiausias dalykas, kurį man kartodavo visi aplink. Miegok, kol gali, ilsėkis, kol gali ir pan. Na bet neina, man asmeniškai norisi daug daug daryti, o šio nėštumo metu net ir neturiu pasirinkimo galimybės, juk du aktyvuoliai mane tampo skirtingon pusėn:) Bet vienok, jei jau turit galimybę tai ir pailsėkit, pamiegokit savaitgaliais ar vaikų pietų miego metu, galbūt dažniau pasakykite NE draugams, planams ir kvietimams, o suteikite sau daugiau laisvės neskubėti, neprižadėti, neįsipareigoti, tiesiog skirti laiko sau ir mažyliui pilvuke, patinginiauti, pabūti su savimi.

BENDRUOMENĖ | Ne, tai nėra tie beprąsmiai patyčių ir ‘gyvatyno’ forumiukai. Kalbu apie rimtas bendruomenes, ar tai socialiniuose tinkluose susikūrusios grupės, ar kitos idėjinės grupelės, susibūrusios tam tikrais klausimais ir besidalinančios tikrai naudingais patarimais bei informacija. Tarkim jums svarbi žindymo patirtimi besidalinančių moterų nuomonė, o gal naudingos kitos patirtys. Svarbu atsirinkti, kas naudinga ir kurioje grupėje, matote, jog rašo sąmoningos asmenybės. Galbūt kartais tai net nebūtinai turi būti grupė, gal tik asmuo, kurio nuomonę vartintumėte ir turėtumėte ko iš to žmogaus pasimokyti, atraskite ryšių, bendraukite, bet neįsivelkite į per gilius ‘savęs pametimo’ nuotykius. Išlikit savimi. Šiais laikais per daug nuomonių formuotojų, per daug skirtingos literatūros, sunku nepasimesti kas gerai, o kas blogai, tad nepameskite savęs ir vadovaukitės savo sveiku protu bei instinktais.

SUSITIKIMAI | Nors vaikai ir nėra priežastis kažko nedaryti jiems atsiradus, bet tiesa ta, kad planus ar dienotvarkę jie tikrai kažkiek pakoreguoja. Tad dabar labai geras laikas susitikti su draugėmis, pasikviesti draugus ar pabėgti į ‘pasimatymus’ su jais. Nebūtinos prašmatnios vakarienės, gal visai smagu užsisakyti maistą į namus? 🙂

GIMDYMO KREPŠYS | Susiruoškite gimdymo krepšį. Nors daugelis rekomenduoja tai padaryti iki 38 sav., aš siūlau apie tai galvoti jau apie 30 sav.:) Patirtis rodo, jog VISKO gali būti, net jei ir negims vaikutis anksčiau, tačiau krepšys ramiai to lauks ir nebus streso nutikus neplanuotiems reikalams.

KELIONĖS | Oi, jei tik sveikata leidžia – keliaukite. Jei viskas sklandu, nėra rizikos, tikrai galite aplankyti užsienio šalis, tik žinoma laikytis tam tikrų atsargumo priemonių, pasitarus su gydytoju ir pasidomėjus vieta į kurią vykstate bei medicinine priežiūra ten. Keliauti jūs tikrai GALITE, o ir atsitraukimas nuo kasdienybės tokiu metu manau itin geras dalykas:)

BUITINIAI DARBELIAI | Tokius darbelius palieku ‘galutiniam’ pasiruošimo užbaigimui:) Kuomet pirmuosius rūbelius, patalynę ar kitus dalykėlius išsiskambiame, išlyginame ir jie švarūs jau laukia vaikučio namuose surūšiuoti, sudėlioti į savas vietas:) Taip pat reikalingiausių vaikučio higienos priemonių sudėliojimas patogiai ‘po ranka’, sauskelnių suruošimas išsidėliojimas, pasirūpinimas natūraliais bekvapiais skalbikliais ir pan:) Labai svarbi toji ‘pervystymo’ vieta, nes pirmi mėnesiai, kol dar nėra nusistovėjusio įgūdžio būna sudėtingiausi, todėl geriausia apie viską apgalvoti ir viską susidėlioti patogiai. svarbu neapsikrauti nereikalingais daiktais. Po ranka turi būti tik nuolat naudojami, reikalingiausi daiktai.

Svarbiausia nėštumo laikotarpio nelaikyti kažkokia ‘liga’ ir, kad turite kažko atsisakyti. Na taip, kažko gal ir tenka atsisakyti, tačiau tikrai galime ir daug ką nuveikti:) Todėl tik pirmyn:)

✖️ D A U G I A U ✖️

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.