Po pasaulį su dviem kūdikiais… 20 patarimų ruošiantis kelionei

Vaikai gyvenimo nesustabdo, o gerokai jį ’suaktyvina’;) Mėgstame keliauti, tad nenustojome ir atsiradus vaikams. Ir dar niekad nesinorėjo keliauti be jų. Mano širdis, matyt, apmirtų jei reiktų palikti juos bent dienai 🙂 ypač kai jie buvo visai mažuliukai, negalėjau net pagalvoti apie tai.. dar ne laikas dar noriu su jais buti visada ir KARTU pamatyti pasaulį, nepaliekant jų namie.

..‘Griežtasis žodis’..

Buvo sakančių ‘kam tampomės vaikus’ (piktieji, nelabai matyt laimingi žmonės, kurie niekaip nesugeba tiesiog pasidžiaugti) – bet juk tai ne tampymas, o gyvenimas su jais, jiems suteikiant viską kas geriausia, rodant pasaulį ir svarbiausia, nepaliekant jų auklėm ar kitiems žmonėms. Būnant ten kur šilta,  jie daugiau būna gryname ore, daugiau juda ir daug pamato, susipažįsta, išmoksta. Būtent kelionių metu, vaikai po kelių dienų jau kažko išmokdavo ir net stipriai aplenkdavo bendraamžius savo gebėjimais, ką jau bekalbėti, kad ankstukų raida yra lyginama pagal koreguotą amžių, t.y. mūsų atveju dviem mėnesiais mažiau nei yra nuo gimimo. Jie 4 men. koreguoto amžiaus jau stovėjo  ‘keturiom’ (pirmos kelionės metu). Įsikibus vaikščioti galėjo 6 mėn. koreguoto (taip pat kibtis į lovytės kraštus ir stotis bei vaikščioti lovytėje pradėjo kelionių metu), pilnai patys vaikščiojo 9 mėn. koreguoto amžiaus (tai įvyko gyvenant Afrikoje). Tiesiog nuvedus vaikus ant smėlio, sumažėja baimė ir instinktas saugoti, kad neužsigautų, todėl jie galėjo visur kibtis ir mokytis stoti, kristi, eiti.

Buvo sakančių, kad ’nejaugi nenoriu pabūti su savim, ar su vyru, juk ir jam dėmesio reikia?’ – noriu pasakyti tik tiek, kad atsiradus vaikams ir juolab keliaujant su vaikais, mes visada ir visur atrasim galimybių su vyrų pabūti taip kaip norim pabūti;) bet čia kiekvienai šeimai skirtingai. Mūsų šeimoje vaikai nesumažino nei aistros, nei noro mylėtis, šnekėtis, būti atviriems, gyventi, keliauti, bučiuotis ir viską patirti 😉

Galiu drąsiai teigti, jog kelionės – tai didžiausia pamoka tėvams. Dažnai turiu ‘minčių kovą’ pamačiusi, kaip mamos ‘baigia išprotėti’ (tokie jų vartojami apitetai) kai lieka vienos be auklių ar vyrų ir nebežino ką daryti su vaikais, arba jiems susirgus, ar jiems nemiegant naktimis, ar patekus į kokią kitą nekomfortišką situaciją. Esu tikriausiai šimtus kartų girdėjusi ‘na ne, aš tai vyrui neleisčiau, kad mane vieną su vaikais paliktų’.. Taip, kelionėse visuomet pasitaikys tokių situacijų, kai reikės galbūt daugiau vaiką panešioti, arba be pagalbos išsisukti iš kokios nors padėties. Matyt turiu būt dėkinga savo vaikams ir vyrui, jų dėka aš supratau, jog esu daug stipresnė, nei maniau esanti ;)) Ir JŪS tokios esate, tik leiskite sau tai įrodyti.. Likus vienai su vaikais, arba kelionėse, kur nėra jokių ranka pasiekiamų patogumų ar pagalbos, išmoksti  į iškilusias problemas reaguoti kitaip. Be verkšlenimų ir be ‘išprotėjimų’, o tiesiog ‘imi ir darai’. Visapusiškai – kelionės grūdina, išmoko ir sustiprina,  tad ir jums labai siūlau  kiekvieną kelionę priimti ne su baime,  o su nusiteikimu šį iššūkį įveikti. Patikėkit jūs jausitės puikiai tą nuotykį patyrę 😉

Aš išties noriu tik padrąsinti, nes ir man to padrąsinimo, kaip kokio spyrio vis prireikdavo gyvenime, o tam aš turiu vyrą ;)) (ir galbūt ‘griežtesni’ mano pasakymai yra skirti tiems žmonėms, kuriems to reikia 😉 atleiskit). Daugiau meilės viskam!! 😉

Apie vaikų keliones..

Kadangi mūsų vaikučiai gimė beveik dviem mėnesiais anksčiau, ligoninėje turėjome ‘užsiauginti’ imunitetą, tad net ir pirmos kelionės į lauką prasidėjo nuo antrojo jų gyvenimo mėnesio. Pradėjome važinėti Vilnius-Nida, laiką leisti prie jūros, paplūdimyje, visur turėjome išmokti susikurti savo patogumus (niekad negyvenome viešbučiuose, kur viskas sutvarkoma, maistas paruoštas ir pan., tuomet išmoksti prie visko prisitaikyti). Važinėjome ilgąsias distancijas  beveik kas savaitę ar dvi, o ir šiaip  nesedėjome namie 😉 Vaikai keliones priėmė taip natūraliai, kad niekad nebuvo streso nei jiems nei mums, tėvams. Mano pareiga buvo tiesiog viską suplanuoti taip, kad vaikams tai būtų  vien malonumas. Susidėlioti jų miego ir maitinimo laikus, kad visiems būtų patogu, paimti reikalingiausius daiktus ir pan. Ir mes visur buvome kartu. VISUR. Eidavome kartu į renginius, koncertus, restoranėlius, susitikimus, darbą, todėl vaikams tai tapo visiškai natūralia veikla, aplinka ir procesas.. keliauti! Pirmoji kelionė ‘į užsienį’ buvo kai jiems buvo trys mėnesiai (mėnuo koreguoto amžiaus). Keliavome automobiliu į Latvijos pajūrį ir viskas PUIKIAI 😉

Na, o pirmoji rimtoji kelione, t.y. pirmasis skrydis buvo jiems bunant 5,5 mėnesių (~3,5 koreguoto amžiaus, rašau šį amžių dėl to, kad suprastumėte, jog ankstukų raida ir visi gebėjimai nuo galvytės laikymo, matymo, sedėjimo, valgymo ir kitų dalykų, skaičiuojama būtent pagal jų koreguotą amžių, t.y. nuo tada, kada turėjo gimti). Skrydis gan trumpas, į Rodo salą (Graikijoje), be persėdimų, taip norėjome ‘pasitikrinti’, kaip mums pavyksta susitvarkyti 😉

Didžiausias nepatogumas skrendant su dvynukais yra tai, jog negalėjome sėdėti visi vienoje eilėje (nebent išsipirkti sau laisvą vietą, tačiau geriau pataupyti) Taip yra dėl deguonies kaukių skaičiaus, negali sėdėti vienoje eileje (vienoje pusėje) daugiau nei keturi žmonės. Net neleidžiama išsirinkti tam tikrų vietų, kai yra du naujagimiai. Tad didžiausias nepatogumas buvo tai, kad vis reikėjo su vyru kilnotis ir keistis vaikais, kad galėčiau juos pamaitinti (extra atveju siūlau turėti nusitraukto pienelio ar mišinuko, kad vyras galėtų duoti pakilimo metu kitam vaikučiui atsigerti). Ir žinoma, skrydžio eigoje (ne visada, bet..) surasdavome, kaip atsisėsti šalia viens kito 😉

Toliau sekė kiti skrydžiai.. vaikai jau skrido 13 kartų ir šiemet (liko geras mėnuo)  laukia dar keletas :)) su vaikais jau apsilankėme; Rode, Tenerifėje, Olandijoje, GranCanarijoje, Portugalijoje, Cape Verde (Žalio kyšulio) salyne, net trijose salose (Sal, Sao Vicente, Santo Antao), Fuerteventūroje du kartus.. dar laukia Gran Canaria (again), Marokas (jei pavyks) ir Barselona.. o Kalėdoms jau grįšim ;)) Ir už šią patirtį žinoma esu labai dėkinga savo vyrui. Vienai su dvynukais dar skristi būtų negalima, o ir sunku ;))

Taigi, pasidalinsiu savais patarimais, jie labiau galbūt pritaikyti keliaujant su dvynukais ir ilgesnio laiko kelionėms, bei gyvenimui ‘be aukštos klasės patogumų’, tačiau galite prisitaikyti sau 😉 manau su vienu vaiku, arba skirtingų amžių vaikais dar paprasčiau keliauti, o jei dar keliaujate su antra puse, tai bent galite pasikeisdami laikyti mažylį, todėl galite ir pailsėti arba bent jau turėti laisvas rankas. Taigi, tik pasimėgaukit 😉 o ir jei keliaujate tik trumpam, arba turite galimybių turėti pagalbą, jei tai kitokio tipo kelionė, galbūt jums šie patarimai visai bus neįdomūs;)

Išskyriau du įrašus: PATARIMAI prieš keliaujant, tai šis ir PATARIMAI ką turėti su savimi, bei ką veikti su kūdikiais, skrydžio metu „Kaip išgyventi skrydį su kūdikiais. Ką turėti ir ką veikti skrydžio metu. 0-18 mėn.“

PATARIMAS nr.1

Vaiko amžius. Keliaukite su vaikais kuo anksčiau, jei galimybės leidžia, kol jie dar yra mažiukai, lengvai nešiojami bei sukontroliuojami, kol dar jiems reikia tik mamos pienelio. Kuo jie mažesni, tuo paprasčiau, pigiau ir lengviau. Atminkit, su amžiumi didėja ir vaikų poreikiai, o ir kuo mažesni, tuo daugiau miega 😉 tad ir laiko SAU turėsite daugiau.

PATARIMAS nr.2

Baimės. Vykit jas šalin, nes tai stabdo pasidžiaugti naujais atradimais. Norit keliauti? DABAR pats geriausias laikas. Nusiteikit smagiai praleisti laiką. Daugiau galvokite apie tai, kaip bus smagu toje šalyje kur keliaujate, kad ir jums, ir vaikučiui tai bus didis  nuotykis bei tobulėjimo šuolis. Kiek visko pamatysite ir aplankysite.

PATARIMAS nr. 3

Planas. Susidarykite planus, tai palengvina.. už ką atsakinga jūs, už ką atsakingas vyras. Planas ‘ką vežtis?’. Ką turite susidėti SAU, ką VAIKAMS. Kas rankiniame bagaže, kas registruotame. Ką norėsite aplankyti toje šalyje. Kur gyvensite? Ar reikalingas automobilis? Kokie specifiniai poreikiai ir pan.

PATARIMAS nr. 4

Kelionės tikslas. Tai apibrėžti labai svarbu. Jūs turite nutarti ar tai poilsinė kelionė su viešbučiais ir spa. Ar tai aktyvi kelionė, kurioje tiesiog perkelsite savo kasdienybę į kitą šalį, ar tai kelionė reikalaujanti visad gerai atrodyti (parodos, podiumai, vakarėliai etc.). Kai nutarsite kokia tai turėtų būti kelionė, nuo to ir priklausys jūsų PLANAI, DAIKTAI bei visi finansai.

PATARIMAS nr.5

Medicina. Didžiausia baimė mamoms – ‘kad nieko nenutiktų ir nesusirgtų’. Jei skrendate į ES šalis – turėkite ES sveikatos draudimo kortelę (galite užsisakyt internetu), arba kitą kelionių draudimą. Prieš skrendant pasidomėkite, kur yra artimiausia med. įstaiga šalia jūsų gyvenamosios vietos. Patyrinėkite žmonių atsiliepimus jei rinksitės tarp kelių klinikų,  bet galiu tik nuraminti, medikai tikrai visur atlieka savo darbą neatmestinai ir vietiniai daktarai dar geriau žino kaip gydyti susirgus vietiniais virusais. Pasitikėkite jais. Mums teko lankytis pas daktarus net Afrikoje, Žaliojo kyšulio salose, visose trijose, nes vaikai buvo pasigavę vietinį ‘bairį’, tai ir daktarai, ir med. technika ten aukščiausio lygio, ką bekalbėti apie labiau turistines šalis. Apie vaistinėlę kelionės metu jau rašiau štai čia: VAISTINĖLĖ KELIONĖJE

PATARIMAS nr.6

Skrydžio laikas. Susidėliokite vaikų miego/maitinimo grafiką taip, kad miegelis labiau sutaptų su skrydžio laiku. ‘Pastumdykite’ pagal galimybes, arba derinkite rytinį skrydį, kada vaikai nėra suirzę ar pavargę. Kuo vėlyvesnis skrydis, tuo vaikai dažniausiai reaguoja blogiau ;/ Bent jau patirtis sako..

PATARIMAS nr.7

Neskubėkite. Žinau, kad būna tas noras neužgaišinti eilės, arba niekam nesutrukdyti.. bet jei jums reikia laiko – leiskite sau viską atlikti ramiai ir iki galo. Bus mažiau streso jei tiesiog sau leisite tai daryti. Na tarkim, keičiate sauskelnes, o kažkas skubina jus, TAKE YOUR TIME.. jei esate eilėje ir jums reikia susikrauti visus maistelius, buteliukus, o dar vaikai ant rankų – TAKE YOUR TIME.. žmonės palauks, pasitrauks, galų gale net padės, bet jūsų stresą labai jaučia vaikai ir jie tą nerimą tikrai  perima. Kiek įmanoma galvokite kas geriau jums ir jūsų vaikams, o ne tik kitiems (čia mano ‘problema’, aš vis galvoju kaip dar  kitiems padėti arba nenuvilti, kad nesukelti kažkam problemų ir pan.. bet dėl to paskui ir pervargstu stengdamasi, kad visiems būtų gerai).

PATARIMAS nr.8

Privilegijos. Pasinaudokite savo ‘privilegijom’. Atkreipkite dėmesį arba nebijokite paklausti (oro uostuose, lankytinose vietose, zoo parkuose ir pan.) su mažyliais iki dviejų metų yra atskiros eilės, kad nereiktų laukti, yra specialūs kambariai pervystymui, žindymui, vaikų maistelio pašildymui ir t.t., nebijokite pasiklausti, paprašyti ‘pagalbos’, arba tiesiog dėl patogumo, paprašyti žmonių ’supratingumo’ ir kažkur preleisti (žmonės dažniausiai patys nesusivoks, bet ne iš piktos valios, tiesiog kiekvienas gyvena savo gyvenimą, jei nesusidūręs su situacija, tai ir nežinos, kad gali joje jums padėti labai paprastu būdu). Arba jei skrendate pustuščiu lėktuvu, pasinaudokite erdvesnėmis vietomis, jau tik įlipus į lėktuvą galite paklausti skrydžio palydovų, jog jei yra laisvesnių vietų (vaiko miegui ir pan.), jūs norėsite jomis pasinaudoti (jau pakilus žinoma).

PATARIMAS nr.9

Žindymas. Nesigėdykite maitinti krūtimi. Žinoma jei nekeliaujate į tas šalis, kur nuogumas yra baisi nuodėmė. Bet turistinėse vietose tai yra  labai natūralus ir toleruotinas dalykas, jauskitės ramiai ir laisvai tai daryti. Aš maitinau VISUR. Lėktuve, prie vartų, laukiamuosiuose, parkuose,  gatvėse, kavinėse, mieste ant laiptų ir t.t. juk tai vaiko maistelis, nesigėdijau to niekad. Visada turėkite įsidėjusios ploną nedidelę skarelę, jei jau labai jausitės nejaukiai visada galite lengvai apsigaubti ir prisidengti (ji pravers ir vaikutį uždengti nuo saulės). O ir labai rekomenduoju, jei žindote, kelionėse rengtis patogiau. Maikutė be rankovių ar kažkas panašaus yra ‘the best choice’!

PATARIMAS nr.10

Daiktai. Neprisidėkit nereikalingų daiktų. Gerai pagalvokite prieš darant sąrašą: be ko tikrai galite išsiversti ir be ko NE. Kai galvojate, kad be to tikrai neišsiversite, pagalvokite dar kartą ir atmeskite bent pusę 😉 Beveik visur yra  mini parduotuvėlės su ‘kinietiškom’ pigiom prekėm, jei jau labai reikės nusipirksite kažką iš ten. Kai gyvenome beveik tris mėnesius Afrikoje, labai aiškiai buvo galima matyti, kaip žmonės ir be TO ir be ANO išgyvena.. 😉 O dar vienas patarimas – jei kažko trūksta arba nenorite vežtis, paprašykite savo apartamentų šeimininkų – jie visada pasiruošę padėti 😉 tai grilį suranda vėlai vakare su visais atributais, tai lovytes staigiai prireikus ;))

PATARIMAS nr.11

Patogumas. Voniomis gali tapti kriauklė, plastikiniai dubenys, pripučiami baseinukai. Amžius, kai valgo košeles? Na nesidėkite blenderių (susidūriau, kad daugelis dedasi), išvirsit, sutrinsit su šakute. Maitinate tik su maitinimo pagalve? Atradau puikų būdą ją pakeisti pripučiamu ratu, norint abu vaikus maitinti vienu kartu, juos maitinau ant pripučiamo rato užsidėjus aplink save. Tiek paplūdimy, tiek namuose. O taip pat galite susisukti antklodę, pagalves, kitu atveju maitinti po vieną. Maitinimo kėdutės – jūsų keliai ar tiesiog paprastos kėdės su jūsų pagalba. Vaikštynėmis tampa rankšluosčiai, vystymo stalai – mašinos bagažinės;) Kartais neturint mūsų norimų patogumų, vaikai tiesiog greičiau išmoksta prisitaikyti ir be to ‘išgyventi’ 😉 O gal tikrai daugelio dalykų net nereikia. Vaikams tai tikrai, bet mums tėvams…? per daug esame pripratę prie patogumų ir bijome be jų.

PATARIMAS nr.12

Vėžimas. Jei jūsiškis, kelionėms manote nėra labai pritaikytas, tai pasiskolinkite arba įsigykite kelionei kuo lengvesnį, lengvai sulankstomą, kompaktišką, patogiais pripučiamais ratais, manevringą ir gerai amortizuojantį vėžimėlį (jei pasiruošę aktyviai vaikščioti ir ‘pravažiuoti’). Patogumas ir funkcionalumas yra geriausia ir tai reiškia, jog bus mažiau streso;) Vėžimėlį priregistruokite atvykus į oro uostą ir su juo galėsite nuvažiuoti iki pat lėktuvo. Ten jį priduosite, tik viduje nieko nepalikite, nes skrendant gali iškristi. Važiuojant pro patikrą: jį apieškos (jei netilps į ‘rentgeną’), arba prašvies, tad jis turi būti neprikrautas, o vaikus reiks išimti, tad būkite pasiruošę tam.

PATARIMAS nr.13

Patikra. Einant pro patikrą, būkite susiruošę viską kuo patogiau, nes laikant vaikutį rankose reiks dar išsiimti iš tašės visokius Kindle’us, planšetes, skysčius, vaikų gėrimus ir pan.. viskas, kas ‘išimama’ tebūnie arčiausiai ir kuo kompaktiškiau sudėta maišeliuose. Jau keliaujant iš namų – apsirenkite kuo paprasčiau, kad nereiktų daug nusivilkinėti, neprisidėkite papuošalų ar kitų ‘stabdančių’ daiktų. Plaukus rekomenduočiau susirišti, avėti patogiai, apsirengti paprastai nes vaikučiai ir patampyti ir atpilti ir išterlioti mėgsta 😉  Skysčiai. Vaikams skirtus skysčius: vandenį, mišinukus etc, galite neštis, tik juos patikrins arba paprašys paragauti.

PATARIMAS nr.14

Nešioklė. Pasiimkite! tai palengvins jūsų kelionę. Kadangi aš vis tiek dažnai būdavau viena su vaikais (vyras tai važiuoja kaituoti, tai sportuoja, bėgioja, kopia ar išvyksta su vyriausiu sūnumi), tai man pasinaudoti nešiokle vienam vaikui kaip ir nebuvo prasmės;)) tačiau kai būdavom kartu ir sugalvodavom kažkur nuvykti ten kur su vėžimu nepatogu arba nėra galimybių, tai nešioklė yra super. Ir jei kada turėsiu vieną mažylį, jis matyt, kad neatkibs nuo manęs apjuostas nešiokle ;)))

PATARIMAS nr.15

Ką pagalvos kiti? Nustokit apie tai galvoti. Tegul nešiojasi ausų kištukus ;)) Jūs nekalti dėl to, kad vaikas verkia ir vaikas nekaltas, kad jis verkia, jis juk negali pasakyti kas jam nepatinka ar ką skauda. Jūs šaunuoliai, kad keiaujate visi kartu. Jei vaikas judrus, ar jis klykia ar pakvipo sauskelnių turinys.. bijote kitų žmonių žvilgsnių? Neturėtumėte to bijoti. Vaikai yra vaikai. o jūs jų juk nepaliekate ten specialiai verkti ar ‘kakoti’ 🙂 Jūs darote viską, kad sutvarkytumėte iškilusią nemalonią ‘padėtį’ ir tai yra viskas, dėl ko jūs turėtumėte jaudintis t..y. daryti, kad jūsų vaikučiui viskas būtų gerai. Nesirūpinti kitais ir ką kiti pagalvos. Manau dar vienas geriausių būdų ‘sušvelninti’ žmonių reakcijas, tai pasivaikčšioti su vaikučiu po lėktuvą, tegul pažindinasi su šalia sėdinčiais, leiskite jiems pabendrauti, prireikus, paprašykite pagalbos palaikyti. Taip atsiranda artimesnis ryšys, dėl to ir ‘pykti’ mažiau norėsis ;))

PATARIMAS nr.16

Vaiko apranga. Prieš skrendant vaikus aprenkite taip, kad lektuve būtų kuo patogiau juos pervystyti/nurengti. Geriausia rengti lengvais sluoksniais: plonas, tamprus bodžiukas (vilnelė, eko medvilnė), plonos kelnytės, kojinytės ir viršutinis sluoksnis su kepuryte. Jei tuo metu yra vėsesni orai, ant viso ‘šito’ apvilkite kombinezoniuką, lėktuve tereiks nuvilkti vieną rūbą, o ne megztinius, striukes ir pan. Lėktuve palikite aprengtus laisvai, lengvai, kad nesuprakaituotų. Einant į tualetą pervystyti pasiimkite antklodėlę.

PATARIMAS nr.17

Neramu? Normalu. Nebijokit skambinti i avialinijas arbai jūsų numatytos vietos turizmo info centrus, palandžioti internete pažiūrėti atsiliepimus apie jus dominančias vietas, veiklas ar gyvenamąjį rajoną bei med. centrus. Iš anksto išsinuomokite automobilį ir užsisakykite auto kėdutes. Būtinai informuokite apartamentų sąvininką ar jums reikės kūdikių lovelių. Atlikus ’namų darbus’ bus ramiau. Jei kyla klausimų dėl vėžimo ar norite keliauti su savo auto kėdute – pasiskambinkite į avialinijas su kuriomis skrisite, išsiaiškinkite galimybes, nes jos vis gali keistis, geriau neklausykite nepažįstamų žmonių (tame tarpe ir manęs), o patys išsiaiškinkite, nes gali skirtis modeliai, avialinijos, taisyklės ir pan.

PATARIMAS nr.18

Vieta lėktuve. Gerai apgalvokite prieš renkantis vietas, ko jum reikia labiau – privatumo maitinti? Tuomet vieta prie lango. Vaikutis judrus, teks daug vaikščioti arba dažniau keisti sauskelnes? Tuomet vieta prie praėjimo. Jei skrisite ilgųjų/tolimųjų reisų lėktuvu, užsirezervuokite vaikišką miegui skirtą kelioninę lovytę/lopšį. Yra dar viena galimybė – jei galite rinktis vietas – išsirinkite vieną prie lango kitą prie išėjimo, tuomet mažiau šansų, jog kas nors norės vietos tarp dviejų žmonių ir  gali jums likti TA viena laisva vieta (jei neliks, manau žmogus sutiks pasikeisti ir leis sėdėti šalia) ;))

PATARIMAS nr.19

Rankinis bagažas. Pasiimkite kuo mažiau daiktų. Mažiau daiktų – mažiau streso viską tampyti, o juk rankų ir taip reiks mažyliui/mažyliams laikyti.  Į lėktuvą pasiimkite tik tai, kas svarbiausia ir susidėkite viską labai kompaktiškai bei susidėliokite viską į plastikinius užsegamus maišelius pagal tam tikras grupes: viename – kas reikalinga keičiant sauskelnes. Kitame – žaisliukai. Trečiame – maistas ir pan. Prireikus tam tikro daikto, nereikės laikant vaiką dar ir kažko ieškoti, knistis tašėje. Labai patariu rankiniam bagažui turėti kuprinę, o ne per petį perjuosiamą rankinę. Kuprinę, kuri neužimtų per daug vietos ir būtų patogi šalia laikytis viso skrydžio metu. Patogi staigiai prireikus užsidėti ant pečių ir netrukdytų laikyti rankose vaikutį.

Detaliau apie rankinį bagažą kitame įraše.. „Kaip išgyventi skrydį su kūdikiais. Ką turėti ir ką veikti skrydžio metu. 0-18 mėn.“

PATARIMAS nr. 20

Sakykite sau TAIP. Paklauskit savęs (jei dar svarstot arba prisigalvojat  ‘kodėl ne’)… AR TIKRAI NORITE KELIAUTI? Ar norite pagulėti tame paplūdimy po palme? ar norite kopti į tuos kalnus? TAI PIRMYN. Su vaikais TIKRAI įmanoma keliauti ir labai puikiai praleisti laiką. Pasakydami sau TAIP, duosite sau DAUGIAU.

Jūsų klausimai:

• Nuo kelių mėnesių geriausia skristi su mažyliu?
    Pagal skrydžių bendrovių sąlygas negalima keliauti (berods) kūdikiui turinčiam mažiau nei  7 paras amžiaus. O šiaip manau, galima jaustis drąsiai ir keliauti nuo tada, kai tvirtai laiko galvytę, arba tiesiog tada, kai jau jaučiate savo vaikutį, kai nėra kažkokių klaustukų, neaiškumų, ligų (dėl kurių daktarai nerekomenduotų skristi) ir pan. Kuo mažesnis, tuo lengviau ir ant rankų laikyti ir miega daug ir maitinimas paprastas 😉
  • Jei vaikelis labai verktų, ar leistumėte svetimiems žmonėms jį pakalbinti ir palaikyti.
    Mamos intuicija visuomet geriausia, jei matote kad žmogus malonus, geras, nesloguoja/nekosti, tai kodėl gi ne 😉 vaikams dažniausiai patinka kai juos pakalbina kiti žmonės, taip jie sukoncentruoja dėmesį į naują ‘objektą’ pamiršta verkimą ir kitus nepatogumus.
  • Ar svarbu kur sėdėti, arčiau išėjimo, per vidurį ir pan.
    Atsakiau į šį klausimą NR18. Man asmeniškai geriau prie praėjimo.
  • Ar lipate  į lėktuvą pirmi, kad vaikai apsiprastų ar kaip tik  paskutiniai, kad kuo trumpiau?
    Visaip būna, kartais pakviečia kai pamato jog su vaikais pirmus. Kartais jei matote, jog vaikai greit užmigs, geriau nueiti pirmiems susikrauti ir nesigrūsti su visais, bet jei vaikai dar judrūs, tai tas sėdėjias ilgiau lėktuve nieko gero 😉
  • Kiek ir kokio maisto vaikams pasiimate skrydžiui?
    Priklauso nuo amžiaus. Apie tai parašiau įraše „Kaip išgyventi skrydį su kūdikiais. Ką turėti ir ką veikti skrydžio metu. 0-18 mėn.“ Tačiau trumpai: a) kol dar valgo tik mamos pieną, nieko nereikia. b) kai pradeda valgyti trintą maistą: susitrinu tyrelių ir jas susidedu į šaukštus maitintuvus, galima pirktinių vaisių tyrelių. c) kai jau kramto maistą: į termosą įsidedu šilto maisto, virtos daržovės, kukuliukai ir pan. ką lengva paimti. į priešpiečių dėžutę blynelių, baronkyčių, kukurūzų, sausainukų. o skanėstai – razinos, bananai ar kiti vaisiai. Kai jau valgo normalų maistą tai įsidėkite pakankamai 😉 o kol mažesni, tai tiek kiek suvalgo įprastai.
  • Ar leidžiate mažyliams laisvai ropinėti , vaikščioti po lėktuvą (su priežiūra)?
    kur jau čia neleisi :)) taip, žinoma, einame pažindinamės su visais, kalbiname ir mankštiname kojas. Tėveliai laksto iš paskos 🙂
  • Kokius daiktus vaikams imate į lėktuvo vidų? Kaip juos užimate? kaip pakeisti  sauskelnes?
    Apie tai ką imti į lėktuvą – mano įraše „Kaip išgyventi skrydį su kūdikiais. Ką turėti ir ką veikti skrydžio metu. 0-18 mėn.“. Svarbu turėti kuo mažiau ir kuo patogiau viską sudėta. Minimaliai pagal vaiko valgymo ‘grafiką’ kiek užtektų maisto ir papildomai kažko skanesnio, plius vanduo MUST. Pakeisti sauskelnes paprasta, tualete yra vystymo staliukas, aisku jis mažokas, pasiimu pleduką pasitiesti po apačia, pasiguldau vaikutį ir viskas. O jei didesni ir patys stovi,  tai imkite užmaunamas sauskelnes, taip daug paprasčiau pakeisti jiems stovint.
  • Ką darote kai vaikas ištisai praverkia lėktuve?
    Raminu vaiką. Pergyvenu, nervuojuosi, bet  tiesiog jį raminu. Niekada nenaudoju jokių raminančių vaistų vaikams (kaip pvz daugelio naudojamos Viburcol žvakutės), visi šie, kad ir homeoptiniai preparatai, bet veikia nervų sistemą. (“žolytė“ irgi augalas…) Nešioti kalbinti, žaisti, duoti gerti ir valgyti, viską reikia bandyti, nes nežinia kokios priežastys, kol nemoka pasakyti 🙁 Tikrai gerai suveikia parodymas kažko naujo – vienkartiniai puodeliai (paprašykite personalo), kokie nors netikėti neragauti skanėstai, žaislai ….
  • Didžiausia baimė – kitų žmonių žvilgsniai lėktuve. Kaip išmokti apie tai negalvoti?
    Patarimas NR15. Suprantu jus, man juk taip pat nejauku ir nemalonu. Vienas dalykas galbūt net į naudą, kai tik jau galite pavaikščioti, tai pavaikščiokit su vaiku, žmonėm kūdikiai ir maži vaikai sukelia geras emocijas, taip jie natūraliai priims vaikutį, kai jį matys, jis taps ‘artimesnis’ ir sušvelnins žmonių reakciją jam pravirkus. 😉
  • Ką turėti rankiniame bagaže vaikams? ir kaip nepersistengti su..?
    Imti visko minimaliai. Pagalvokite kas gali nutikti per tą valandų skaičių kiek skrisite? Kiek sauskelnių įprastai pakeistumėte, kiek valgytumėte/gertumėte, kiek  žaistumėte. Kiek persirengtumėte..? Dažniausiai, net tiek neprireikia, bet imkite tiek, kad kuprinytė esanti šalia jūsų su vaikui skirtais daiktais, būtų patogiai naudojama 😉 o ką dėtis – atsakau kitame įraše.
  • Konkretūs žaisliukai ilgiausiai sukoncentravę  dėmesį?
    Niekas ilgai nesukoncentruoja tokioje vietoje, kai daug žmonių, visi kalba, vis kažkokie garsai, pojūčiai ir pan. Vaikams tiesiog reikia nuolat kaitalioti veiklas. Eiti pasivaikščioti, užkandžiauti, atsigerti, parodyti vieną žaidimą, kitą, paprašyti vienkartinių puodelių, su jais mėgsta žaisti. Man labiausiai pasiteisinęs žaidimas – lipdukai!
  • Pamperso keitimas vietoje nenustygstančiam todleriui / tame wc?
    Taip, tame WC. Tik siūlau turėti užmaunamas sauskelnes (o ne su lipdukais), ten jo neguldau ant to stalelio, o tiesiog stovint pakeičiu. Laikosi už kojų ir kažkaip taip man paprasčiau 😉
  • Kuriuo dienos metu geriau jums skristi? mums pasiteisino tik anksti ryte.
    Taip, kuo anksčiau, tuo vaikai ne tokie sudirgę dar būna. Jei tik yra galimybė skrydį rinktis anksčiau – geriau.
  • Kaip elgiatės su vietom, ar užsakinėjate konkrečias ar kaip parenka?
    Kai buvo kūdykiai, negalėjome sėdėti šalia, tad negalėjome pasirinkti vietų patys dėl dviejų kūdykių. O dabar paėmėm papildomą vietą tuščią šalia, tad galėjome būt visi šalia:)
    Tikiuosi rasite kažką naudingo. Akimirkos nuotraukų galerijoje iš įvairių kelionių 😉 Įraše „Kaip išgyventi skrydį su kūdikiais. Ką turėti ir ką veikti skrydžio metu. 0-18 mėn.“ bus detaliau aprašomas rankinio bagažo turinys, bei veiklos su vaikais.

Sėkmės keliaujant 😉

Dar skaitykite apie mūsų 3 mėnesių kelionę į Cabo Verde: VINCENTS VOYAGE

✖️ D A U G I A U ✖️

1 comment

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.