Iššūkis gerti vandenį!

Skamba lyg tai būtų lengviausias iššūkis gyvenime, tačiau taip nėra:) Daugelis, kaip ir aš pati susiduriame su tuo, tik nemeluokit 🙂 Kiekvieną vakarą paklauskite savęs kiek išgėrėte vandens? Ne kavos, arbatos ar gazuotų gėrimų, o paprasto VANDENS? Pabandysiu sudėlioti faktus kodėl mums TO reikia, kiek mums TO reikia ir kaip TAI padaryti!:)

Pirmiausia pasidalinsiu keliais realiais savo gyvenimo iššūkiais, kada vandens trūkumas man labai pablogino savijautą. Visų pirma tai nuo mažumės kenčiu stiprius galvos skausmus – vanduo tikrai padeda tai sušvelninti. Pusę savo gyvenimo turiu rimtų problemų su skrandžiu – tai taip pat labai padeda vanduo sunormalizuoti veiklą. Kai po pagalbinio apvaisinimo man įvyko kiaušidžių hiperstimuliacija, organizmui labai trūko skysčių, todėl organai tiesiog nebepajėgė susitvarkyti, skausmingai tai išgyvenau įkalinta ligoninėj, operuojama ir kitaip ‘tvarkoma’. Nėštumo metu dažnai mums tiesiog trūksta išgerto vandens, kad jaustumėmės geriau, lengviau. Kad neskaudėtų kojų, netrauktų mėšlungis, kad atsirastų daugiau energijos, kiek įmanoma šiuo periodu. Taip, yra atvejų, kada vandens žmonės išgeria per daug ir tada atsitinka kitos problemos, bet dažniausiai – išgeriama per mažai, nes per dieną, mes netenkame daugybės skysčių, bet ar tikrai tiek ir išgeriame?

Randu visokių galimų paskaičiavimų, bet galite naudotis šia skaičiuokle: https://www.sulieknek.lt/skaiciuokles/skysciu-paros-normos-skaiciuokle/

Kodėl reikia gerti vandenį?

  • Vanduo gerina medžiagų apykaitą
  • Vandens reikia absoliučiai visiems organams
  • Suteikia energijos, žvalumo
  • Pakelia nuotaiką (kad ir kaip skambėtų banaliai, bet vanduo tikrai prie to prisideda)
  • Padeda išvengti arba pašalinti raumenų ir sąnarių skausmus
  • Padeda nugalėti galvos skausmą (patikėkit, turiu migreninius galvos skausmus nuo 7 metų, vienintelis dalykas, ko iškart ieškau pradėjus skaudėti galvai – vanduo. Tada suprantu, jog jo gėriau nepakankamai)
  • Padeda susikoncentruoti, gerina atmintį ir padeda funkcionuoti visai nervinei sistemai. Labai aktualu kažko mokantis ir dirbant
  • Šalina iš organizmo toksinus
  • Padeda greičiau pasveikti. Prisiminkit geriausią mano patarimą susirgus: apsinuodijus, karščiuojant ir pan. – gerti VANDENĮ. Labai svarbu gerti ne tik natūralias visokias arbatėles, bet paprastą vandenį ir daug. Taip padėsite organizmui greičiau atsikratyti blogumais organizme ir jį išvalysite
  • Reguliuoja svorį. Kam aktualu sveikai atsikratyti nereikalingo viršsvorio – tiesiog gerkite vandenį, sumažina apetitą, jaučiate sotumo jausmą
  • Valo inkstus. Gelbėja turint polinkį į inkstų akmenligę (turiu šią problemą, todėl tik prasidėjus inkstų skausmams puolu gerti vandenį kaip išprotėjus:))
  • Padeda pašalinti blogą burnos kvapą
  • Padeda odai išlikti sveikai ir gražiai, kai ji pamaitinta vandeniu
  • Stiprina imuninę sistemą

Kada rekomenduojama gerti vandenį:

  • Atsikėlus ryte – suaktyvina organizmo veiklą
  • Po mankštos – sureguliuoja širdies ritmą
  • Pusvalandis prieš maistą – padeda virškinimui
  • Prieš maudantis – padeda sureguliuosi kraujotaką/spaudimą
  • Prieš einant miegoti – papildyti skysčių trūkumą, ko per dieną netekome
  • Jaučiantis blogai (karščiavimas, pykinimas, viduriavimas ir pan) – padeda organizmui išsivalyti ir greičiau atsistatyti
  • Jaučiant nuovargį – suteikia energijos visam organizmui
  • Jei aplink yra sergančių žmonių – organizmui padėda kovoti su bandančiom prikibti bakterijom ar virusais

Ką daryti, kad tai taptų rutina ir nepamirštume išgerti vandens?

  • Išgerkite vendans stiklinę atsikėlus ir einant miegoti. Tiesiog prie lovos prisipildykite vakare išgertą stiklinę ir pasistatykite šalia.
  • Paskaninkite vandenį vaisių skiltelėmis ar daržovių riekelėmis: citrina, apelsinas, uogos, agurkas, mėta ir pan. Tai paįvairins skonius, galbūt tuomet norėsis ‘ragauti’ daugiau.
  • Išgerkite stiklinę vandens PRIEŠ kiekvieną valgį (svarbu ne po, o prieš). Tai padės suaktyvinti virškinimą ir šiek tiek nuslopinti apetitą, todėl nepersivalgysite per daug, o ir paskui valgomą maistą skrandis suvirškins lengviau. Išbandyta ir realiai jaučiamas pokytis.
  • Nešiokitės su savimi gertuvęvisada vandens turėsite šalia ir galėsite pasipildyti gertuvę kada tik panorėsite. Tai tikrai padės nepamiršti vandens:)
  • Naudokite mobilias programėles, kur galėtumėte žymėtis išgertą skysčių kiekį bei gauti priminimus.
  • Valgykite daržoves ir vaisius, kurie savyje turi daugiau skysčių.
  • Jei geriate kavą, arbatą arba alkoholinius gėrimus, tai po vieno puodelio/stiklinės šių gėrimų išgerkite dvi stiklines vandens.
  • Išsikelkit sau tikslą/iššūkį, dar pakvieskit prisijungt draugus arba šeimos narius, tada bus didesnis paskatinimas jums patiems.

Nepamirškite jog daugiau nei įprastai išgerti reikia sportuojantiems žmonėms, nėščiosioms bei gyvenant ar atostogaujant šiltesnio klimato zonose, nes mes netenkame skysčių ne tik tualete, bet ir prakaituodami:) (neminiu atvejų, kurie susiję su medicininėm diagnozėm, kur jau reiktų konsultuotis su medikais ir klausyti jų rekomendacijų).

Labai siūlau pamėginti bent savaitę, bet reguliariai ir užtikrintai pasilaikyti vandens gėrimo rutinos: pradėkite rytą nuo stiklinės vandens, bet ne po gurkšnelį kas minutę, o tiesiog atsikeli ir išgeri visą stiklinę, pamatysit kaip tai veikia organizmą. Tuomet prieš valgant atsigerkite, nelaukite kol pavalgysite, būtinai PRIEŠ valgį. Įsigykite gerą, smagią, patogią gertuvę, jūs net neįsivaizduojate kaip tai keičia įpročius! Įkvėpkite to laikytis draugą, vyrą, šeimos narius ar kolegas, bet ką, kas būtų jums komanda!:)

Apie gertuves ir mano rekomendacijos JUMS bei VAIKAMS kitame įraše: GERTUVĖS!

✖️ D A U G I A U ✖️

1 comment

  1. Atgalinis pranešimas: Gertuvės! – © Twinstory

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.